loading...

سئو و بهینه سازی وبسایت

انواع بک لینک چیست ؟ اگر بخواهیم backlink را به دسته های مختلفی تقسیم بندی کنیم، به چهار دسته می رسیم: بک لینک داخلی: این نوع پیوند میان صفحات داخلی وب سایت رخ می دهد. بک لینک خارجی: این نوع پیون

سئو و بهینه سازی وبسایت بازدید : 13 چهارشنبه 25 فروردین 1400 نظرات (0)

انواع بک لینک چیست ؟

اگر بخواهیم backlink را به دسته های مختلفی تقسیم بندی کنیم، به چهار دسته می رسیم:
  1. بک لینک داخلی: این نوع پیوند میان صفحات داخلی وب سایت رخ می دهد.
  2. بک لینک خارجی: این نوع پیوند بر خلاف بک لینک داخلی، در داخل وب سایت اتفاق نمی افتد اما از وب سایت دیگر به سایت شما رخ می دهد.
  3. بک لینک فالو (follow)
  4. بک لینک نو فالو (nofollow)

بک لینک فالو و نو فالو معمولا در مبحث پیوند های خارجی معنا پیدا می کند. در واقع زمانی از لینک فالو و نو فالو استفاده می کنیم که بخواهیم بک لینک خارجی داشته باشیم. هر لینک یا پیوند بصورت ذاتی Dofollow می باشد و این بدان معناست که موتور جستجو به این لینک سر خواهد زد و آنرا بررسی خواهد کرد. اما زمانی که این ویژگی را به Nofollow تبدیل می کنید، در واقع به موتور های جستجو اعلام می کنید که ارزش و اعتباری از صفحه شما به صفحه هدف منتقل نشود.

بک لینک چه اهمیتی در سئو دارد؟

بک لینک‌ها برای بالا بردن سئو در جستجوگرها ارزشمند هستند، زیرا آن‌ها را می‌­توان نماینده اعتماد دیگران نسبت به یک سایت نام برد. به طور کلی، این لینک‌ها در وب سایت شما، یک سیگنال برای موتورهای جستجو به حساب می‌­آیند که دیگران را به محتوای شما پیوند می‌دهند. شاید بسیاری از سایت‌ها را ببینید که به یک صفحه وب پیوند داده شده‌اند. موتورهای جستجو می‌توانند backlink ‌ها را تشخیص داده و به همین دلیل تاثیرات آن در سئو ظاهر می‌شود. بنابراین، ایجاد بک لینک‌ها می‌تواند تاثیر مثبت و به سزایی در موقعیت رتبه بندی سایت داشته باشد.

بک لینک‌ها باید طبیعی باشند به این معنی که نباید از راه‌های مصنوعی برای ایجاد آنها در وب سایت‌های خود استفاده کرد. همچنین کیفیت در آنها بسیار مهم‌تر از تعدادشان است.

به عنوان مثال وب سایت A را در نظر بگیرید که یک وب سایت کتاب­فروشی است، سایت B در زمینه تبلیغات کتاب و مقالات است. از وب سایت B لینکی به وب سایت A داده شده است و به نوعی یک بک لینک بسیار ارزشمند برای وب سایت کتابفروشی (وب سایت A) به حساب می‌آید.

بک لینک بین دو سایت A و B

روش های نامناسب ایجاد بک لینک در سایت کدام است؟

با توجه به اهمیت این نوع لینک‌ها، بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها برای به دست آوردن بک لینک‌ها از شیوه‌های اشتباه استفاده می‌کنند. برخی از این اقدامات نامناسب برای این کار عبارتند از:

  • خرید بک لینک‌ها
  • خرید شبکه‌های تبادل بک لینک
  • فروش بک لینک‌ها
  • و…

بیشتر این روش‌ها توسط موتورهای جستجو منع می‌شوند و معمولا شاخص گذاری نمی‌شوند. این مجازات وب سایت‌های مشکوک به استفاده از چنین روش‌هایی است. بک لینک‌ها را می‌توان به عنوان مکالمه‌ی میان وب سایت‌ها نیز شناخت، زیرا شما با هر کلیک روی هر کدام از آن‌ها به بالا رفتن سئو نیز کمک خواهید کرد.

یک مثال ساده برای نمایش ارزش بک لینک

یک وبلاگ نویس به نام علی، یک مقاله بسیار جالب درباره یک رویداد علمی را می‌نویسد. فاطمه، یکی دیگر از وبلاگ نویسانی است که با مقاله‌ی علی موافق نیست و برای مجله‌ی آنلاین دیگری مقاله می‌نویسد. او مقاله‌اش را به مقاله‌ی علی پیوند می‌دهد به طوری که خوانندگان این دو مقاله می‌توانند هر دو دیدگاه را مطالعه و درک کنند. با این حساب وبلاگ علی یک بک لینک با ارزش به حساب می‌آید. از سوی دیگر مقاله فاطمه محبوب می‌شود و بسیاری، وب سایت‌های خود را به این مقاله پیوند می‌دهند که متناسب با ایجاد این بک لینک میزان سئو مقاله فاطمه افزایش پیدا خواهد کرد. در این صورت، وب سایت فاطمه بک لینک‌های جدید زیادی را ایجاد می‌کند. حتی اگر علی تنها یک لینک را برای مقاله خود داشته باشد، ارزش لینک او با بک لینک مقاله فاطمه به دست آمده است.

وب به طور کلی، یک شبکه از صفحات وب است که از طریق لینک‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. هر پیوند و اتصال به یک سند جدید، به رشد کلی وب و سئو کمک می‌کند. موتورهای جستجو برای شما یافتن این صفحات را آسان‌تر می‌کنند. یک صفحه وب که تعدادی بک لینک دارد، با ارزش‌تر از دیگر صفحات وب است. با توجه به مثال قبل، مقاله‌ی علی از اهمیت بیشتری برای ایجاد یک گفتگو برخوردار است، چون منجر به ایجاد بسیاری از صفحات وب دیگر که به یکدیگر ارتباط دارند شده است. بنابراین بک لینک‌ها نه تنها برای وب سایت بلکه برای اهمیت وب سایت نیز مهم هستند، همچنین برای افزایش باردهی موتورهای جستجو، سئو و عملکرد مناسب کل وب، اهمیت دارند.

روش های به دست آوردن بک لینک

به دست آوردن بک لینک‌ها، یک جز ضروری برای بالا بردن سئو است و فرآیند کسب این بک لینک‌ها به نام ارتباط لینک‌ها و یا ایجاد ارتباط شناخته می‌شود.

همانطور که برخی از بک لینک‌ها در کسب درآمد بیشتر ارزشمند هستند، بک لینک‌هایی که به سایت‌های دیگر ایجاد می‌کنید هم، ارزش‌های متفاوتی دارند. هنگام اتصال به یک سایت خارجی، ویژگی‌هایی برای صفحه‌ای که از آن پیوند می‌گیرید، انتخاب کنید. به عنوان مثال: آیا مالک سایت اجازه می‌دهد موتورهای جستجو از بک لینک‌ها عبور کنند یا عبور نکنند؟ همچنین ذکر نام در وب سایت‌های با کیفیت بالا می‌تواند به بالا رفتن سئو سایت و برند شما کمک کند.

هنگام پیوند دادن به یک سایت دیگر، ویژگی‌های انتخابی به صورت زیر هستند:

مرجع صفحه، محتوا، نتایج موتور جستجو و غیره که می‌تواند به عنوان متن لنگری از آن باشند. منبع:ایران هاست

روش های ایجاد بک لینک در سایت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 118
  • بازدید کلی : 1,064