loading...

سئو و بهینه سازی وبسایت

محتوا چیست ؟ همانطور که گفتم ، قبل از اینکه به بحث شیرین تولید محتوا بپردازیم ابتدا باید خود محتوا را بشناسیم . تولید محتوا برای طراحی سایت در شیراز بسیار شیرین و راحت است . ما بار ها در طی روز با م

سئو و بهینه سازی وبسایت بازدید : 20 یکشنبه 14 شهریور 1400 نظرات (0)

محتوا چیست ؟

همانطور که گفتم ، قبل از اینکه به بحث شیرین تولید محتوا بپردازیم ابتدا باید خود محتوا را بشناسیم . تولید محتوا برای طراحی سایت در شیراز بسیار شیرین و راحت است .

ما بار ها در طی روز با محتوا سر و کار داریم ؛ کلیپ خنده داری که دوست تان برای تان می فرستد، تصاویری که در اینستاگرام لایک می کنید، دوره آموزش طراحی سایت که نگاه می کنید و ….

محتوا بخش جدا نشدنی از دنیای دیجیتال است ، پس هرچه در این دنیا می بینید ، می شنوید و می خوانید یک محتوا به حساب می آید .

محتوا یعنی اطلاعات مفید و ارزشمندی که در اختیار کاربر قرار می گیرد ، اگر پیش خود تان می گویید که چرا باید محتوا تولید کنیم و این اطلاعات ارزشمند را به رایگان در اختیار مخاطب قرار دهیم باید بگویم که همین محتوا در نهایت باعث فروش شما می شود .

تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا یعنی رساندن یک پیام به افراد از طریق کانال های اجتماعی ، حال می خواهد آن پیام به صورت متنی باشد (مثل همین مقاله ای که دارید می خوانید) ، ویدیویی باشد (مانند دوره طراحی سایت در شیراز) ، صوتی باشد(گوش کردن پادکست) و یا تصویری باشد (لایک کردن تصاویر در اینستاگرام).

امروزه هر کسب و کاری برای اینکه در اینترنت بفروشد نیاز دارد محتوا تولید کند ، با محتوا مخاطب جذب می شود، علاقه مند می شود و در نهایت می خرد.

اگر شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید ، قسمت وبلاگ سایت تان بهترین مکان برای تولید کردن محتوای شماست ، محتوا بر روی سئو سایت شما تاثیر می گذارد و باعث جذب مخاطب می شود .

چگونه تولید محتوا کنیم ؟

تولید کردن محتوا کار سختی نیست ، کافیست درباره یک نیاز و یا دغدغه ی مخاطب تان صحبت کنید .

به طور مثال شما فروشگاه مبل دارید و متوجه می شوید که مخاطب هدف تان به این سوال بر میخورد که مبل راحتی بهتر است یا کلاسیک؟ شما در این باره یک محتوا تولید می کنید .

اما برای اینکه محتوای شما یک محتوای اصولی و ارزشمند باشد ، شما باید به 5 سوال زیر پاسخ دهید و بر اساس این پاسخ ها محتوای تان را بسیازید :

1 – در این محتوا چه پیام ارزشمندی را به مخاطب خود منتقل کنید؟ چه اطلاعات مفیدی؟

2 – قصد تان از منتقل کردن این اطلاعات مفید به کاربر چیست؟ می خواهید کاربر بعد از مشاهده محتوای شما چه کاری انجام دهد؟

3 – این محتوا را برای چه افرادی تولید می کنید؟ مخاطب هدف شما کیست؟

4 – این محتوا را از چه کانالی به دست مخاطب هدف تان می رسانید؟ سایت ، شبکه های اجتماعی یا …؟

5 – فرم محتوای شما چیست؟ صوتی ، تصویری یا … ؟

در ادامه هر کدام از این بخش ها را توضیح میدهیم تا بتوانید یک برنامه محتوایی خوب طراحی کنید .

محتوای تان حاوی چه پیامی است

فارغ از اینکه از تولید محتوا چه هدفی دارید ، چه بخواهید بفروشید چه برند خودتان را در ذهن مخاطب ماندگار کنید ، شما نیاز به دادن اطلاعات ارزشمند به کاربر تان دارید .

بر می گردیم به تعریف تولید محتوا یعنی رساندن یک پیام به مخاطب هدف ؛ حال این پیام تان چه چیزی است؟ آیا به درد کاربر می خورد؟

امروزه دور تا دور ما را تبلیغات محاصره کرده اند و اگر خریدار محتوای تبلیغاتی بخواهد ، کافیست فقط اطرافش را نگاه کند ، همچنین محتوای تبلیغاتی برای کاربر هیچ جذابیتی ندارد .

پس اگر می خواهید مخاطب جذب کنید و یا او را به خریدار تبدیل کنید ، نیاز به یک محتوایی دارید که پیامی ارزشمند برای مخاطب داشته باشد نه صرفا یک محتوای تبلیغاتی .

هدف از تولید محتوا

محتوای با کیفیت و ارزشمند شما اگر بدون هدف به مخاطب تان برسد ، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت .

تصور کنید که شما فروشگاه اینترنتی کفش دارید و در رابطه با کفش های مجلسی یک محتوای عالی تولید می کنید ، مخاطب تان از محتوای شما را می خواند و از وب سایت شما خارج می شود.

آیا هدف شما از تولید محتوا این بود؟ قطعا خیر ؛ شما باید کاربر را تشویق به خرید کنید یا از او اطلاعات تماس بگیرید و بازاریابی کنید و یا از او بخواهید که به محصولات شما نگاهی بیاندازد .

پس همیشه محتوای تان را برای یک هدف خاص و مشخص تولید کنید.

مخاطب هدف

محتوای شما نمی تواند برای همه مناسب باشد و نیاز همه را برطرف کند ، نه می توانید همچین محتوایی تولید کنید و نه اصلا تولید کردن این محتوا کار درستی است .

شما باید یک دسته از مخاطبین را در نظر بگیرید ، ببینید چه ویژگی هایی دارند ویژگی هایی از جمله: جنسیت ، سن ، علایق و …

سپس نیاز های آنها را بیابید و سعی کنید پیام اصلی محتوای تان همان چیزی باشد که کاربر دنبال اش است و نیاز اش را برطرف می کند .

کانال توزیع محتوا

این مورد ارتباط مستقیمی با مورد قبلی دارد ، وقتی شما مخاطب هدف خود را بشناسید ، می دانید که او در چه جایی بیشتر حضور دارد .

اگر به مسئله ای بر بخورد ، برای رفع مشکل اش در گوگل جستجو می کند؟ آیا بیشتر وقتش را در اینستاگرام می گذارند یا یوتیوب و یا ….؟

زمانی که بدانید مخاطب تان در چه کانالی بیشتر حضور دارد ، محتوای تان را نیز متناسب با همان کانال تولید و در آن توزیع می کنید .

فرم محتوا چگونه باشد

همانطور که در این مقاله گفتیم ، هر محتوا می تواند به 4 فرم تولید شود : صوتی ، تصویری ، ویدیویی و متنی .

زمانی که کانال توزیع را مشخص کردید به احتمال زیاد فرم محتوای شما نیز مشخص می شود .

مثلا اگر می خواهید در یوتیوب محتوای تان را قرار دهید ، قاعدتا باید ویدیویی باشد .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 192
  • بازدید کلی : 1,138